Facturarea in transe si implicatiile fiscale



În multiple situații în privința contractelor de prestări servicii, indiferent de natura acestora, poate reprezenta o soluție foarte utilă setarea condițiilor de plată prin intermediul facturării în transe.

Această opțiune poate reprezenta un beneficiu, în special în cazul clienților care considera valoarea totală a serviciului ca fiind mare sau în condițiile în care serviciul prestat se întinde pe o perioadă lungă de timp. În multe cazuri, o astfel de abordare poate relaxa relația de business cu partenerii/clienții. În rândurile ce urmează dorim sa explicăm modalitatea legală a facturării în tranșe pentru a elimina riscurile ce pot aparea ca urmare a aplicării sale în mod gresit.

Serviciile sunt finalizate, dar se facturează parțial

În acest exemplu, presupunem că dețineti o companie web și prestați un serviciu de dezvoltare a unui web-site către un client.
La terminarea dezvoltării site-ului, deci finalizării serviciilor contractate, decideți să emiteți o factură parțială din valoarea totală, astfel plata urmând a fi realizată în tranșe, factura restantă fiind întocmită la un interval de 30 de zile.

Este foarte important de precizat faptul că, facturarea poate fi realizată doar după realizarea și semnarea procesului verbal de recepție a lucrării de către ambele părți contractante, fără obiecțiuni din partea beneficiarului.

În acest exemplu, modalitatea de facturare în tranșe este incorectă. În mod corect, la finalizarea web site-ului, în baza contractului, se încheie procesul verbal de recepție, se facturează valoarea totală a contractului și se înregistrează în evidențele contabile proprii.

Pentru a citi continuarea articolului, publicat în numărul 52 al revistei Today Software Magazine, vă rugăm să accesați acest link: Facturarea in transe.

Articol scris de Adrian Beșleagă, manager operațiuni la A&I Consulting.